Εκτύπωση
Δηλώσεις Χρήστου Παπουτσή, Υπεύθυνου Εξωτερικής Πολιτικής Ασφάλειας και Άμυνας του Πολιτικού Συμβουλίου του ΠΑΣΟΚ για τη σημερινή απόφαση του ΚΥΣΕΑ
Δηλώσεις Χρήστου Παπουτσή, Υπεύθυνου Εξωτερικής Πολιτικής Ασφάλειας και Άμυνας του Πολιτικού Συμβουλίου του ΠΑΣΟΚ για τη σημερινή απόφαση του ΚΥΣΕΑ

Αθήνα, 19 Ιουλίου 2005


Μείζον πολιτικό θέμα δημιουργεί η απροκάλυπτη επίδειξη αναξιοπιστίας που αναδεικνύεται από τη σημερινή απόφαση του ΚΥΣΕΑ.

Αντί για ανοικτούς διεθνείς διαγωνισμούς στις προμήθειες αμυντικού υλικού, όπως είχε δεσμευθεί επανειλημμένως ο Πρωθυπουργός, το ΚΥΣΕΑ αποφάσισε απευθείας ανάθεση, μέσω της Αμερικανικής κυβέρνησης, για την αγορά 30 + 10 μαχητικών αεροσκαφών.
Αντί για την κοινή δέσμευση Τουρκίας-Ελλάδας να μειώσουν τα εξοπλιστικά προγράμματα, όπως πανηγυρικά είχε ανακοινώσει ο Υπουργός Άμυνας κ. Σπηλιωτόπουλος, έχουμε τη βιαστική απόφαση για τις επιλογές του αριθμού και του τύπου των νέων μαχητικών αεροσκαφών, αξίας 1,1, δις. Ευρώ για τα 30 αεροσκάφη.

Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας είναι εκτεθειμένη καθώς προχωρά σε αποφάσεις μεγάλης εθνικής σημασίας με ασαφή κριτήρια και αυθαίρετες παραμέτρους.

• Για ποιούς πολιτικούς λόγους η Κυβέρνηση δεν προχώρησε σε ανοικτούς διεθνείς διαγωνισμούς;
• Σε ποιά στρατηγική επιλογή για τα εθνικά συμφέροντα είναι ενταγμένη η σημερινή απόφαση της απευθείας ανάθεσης;
• Με ποιά κριτήρια, ποιές μελέτες και ποιά αξιολόγηση προχώρησε το ΚΥΣΕΑ στη σημερινή απόφαση για την αγορά του συγκεκριμένου τύπου των 30+ 10 αεροσκαφών;
• Με ποιά οφέλη για την εγχώρια πολεμική βιομηχανία;
• Ποιές διασφαλίσεις και από ποιόν έχει η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, όσον αφορά στην τελική τιμή, δεδομένου ότι αντισταθμιστικά οφέλη σε διακρατικές συμφωνίες με τις ΗΠΑ δεν επιτρέπονται από την αμερικανική νομοθεσία;
• Μήπως η απόφαση του ΚΥΣΕΑ αφορά απευθείας ανάθεση σε αμερικανική εταιρεία και δεν ομολογείται;
• Ποιό είναι το προσδοκώμενο ύψος της τελικής τιμής, δεδομένου ότι το σύνολο του εξοπλισμού των αεροσκαφών θα αποφασισθεί αργότερα;

Το ΚΥΣΕΑ, με τη σημερινή του απόφαση προχώρησε, επίσης, στην ανατροπή της προηγούμενης δομής των Ενόπλων Δυνάμεων του 2002.

Με πρόσχημα τον εκσυγχρονισμό, επαναφέρει τις αντιλήψεις ενός παλαιού και αποτυχημένου στρατιωτικού δόγματος, ενός αποτυχημένου μοντέλου στρατιωτικής δομής διοίκησης.

Η Κυβέρνηση αποδεχόμενη έντονες συντεχνιακές πιέσεις, κομματικά φιλικών δυνάμεων, αποδυναμώνει τη διακλαδικότητα των Ενόπλων Δυνάμεων.

Η Κυβέρνηση αποδεχόμενη τις πιέσεις τοπικών παραγόντων της Ν.Δ. επαναφέρει μονάδες στο εσωτερικό της χώρας χωρίς να υπηρετείται ο στόχος της ευελιξίας και της ταχείας μετακίνησης.

Οι μικρές και ευέλικτες Ένοπλες Δυνάμεις που επαγγέλθηκε η Νέα Δημοκρατία, προς το παρόν μόνον μικραίνουν.

Οι προχειρότητες, οι αυτοσχεδιασμοί στο χειρισμό του ανθρώπινου δυναμικού που στελεχώνει τις μονάδες βαφτίζεται αναδιοργάνωση.
Επιπλέον η Κυβέρνηση αυθαιρετεί έναντι του Κοινοβουλίου και των Νόμων του Κράτους, καθώς βάσει του αρ.3 του Ν.2292/95, η Κυβέρνηση είχε την υποχρέωση της πλήρους και σε βάθος ενημέρωσης της Διαρκούς Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Εξωτερικών και ?μυνας, προκειμένου η Βουλή να διατυπώσει θέσεις και να τεθούν υπόψη του ΚΥΣΕΑ.

Αντί αυτού, η ηγεσία του ΥΕΘΑ επέλεξε μια προσχηματική σύντομη ενημέρωση, χωρίς να αναφερθεί στην ουσία, τις επιπτώσεις και σε όλες τις παραμέτρους των προτάσεων που υπέβαλε σήμερα στο ΚΥΣΕΑ.

Το ΠΑΣΟΚ με αίσθημα ευθύνης υποστηρίζει τον εκσυγχρονισμό και την ενίσχυση του αξιόμαχου των ενόπλων δυνάμεων, μέσα από αδιάβλητες διαδικασίες, διαφάνεια και προϋποθέσεις που επιτυγχάνουν το άριστο αποτέλεσμα για την εξυπηρέτηση του εθνικού συμφέροντος.